top of page

LÕUNA-AAFRIKA

MIDA ON VAJA VIISA TAOTLEMISEKS EESTI PASSIGA

23. VEEBRUAR 2018

Lõuna-Aafrika on meie jaoks kindlasti üks eksootiline sihtpaik. Kuigi oleme Euroopa Liidu passikandjad ning enamikesse riikidesse me viisat taotlema ei pea, vähemalt lühiajalisel külastusel, siis Lõuna-Aafrikaga on veidi teised lood.

Uusi ja rangeid viisa regulatsioone tutvustati LAV'is 2014 ja 2015 aastal. Uute reegite sisse viimise põhjuseks on püüdlus vähendada ja peatada inimkaubandust. Üldiselt tekitasid niivõrd karmid reeglid pahameelt, kuna nende tõttu kannatab ka turism.
Juba esimesed 7 kuud pärast uute regulatsioonide tutvustamist kaotas Lõuna-Aafrika 66 000 turisti. 2015 aasta lõpuks oli aga külastavate turistide number jälle tõusuteel.

Meie õnneks on alates 2016 aasta sügisest on ära kaotatud reegel mis eeldas, et kõik viisa taotlejad peavad isiklikult saatkonda külastama, et oma biomeetrilised andmed, sõrmejäljed, salvestada. Meie jaoks on see ainult positiivne uudis, et me Helsinkisse isiklikult kohale minema ei pea.

LAV'I VIISA TAOTLEMISEKS EESTI PASSIGA ON 3 VÕIMALUST

Minna isiklikult saatkonda Helsinkis. Kindlasti tuleb saatkonda ette helistada ja külastusaeg kokku leppida.

Saata dokumendid Helsinki saatkonda tähitud postiga.

Kasutada mõne reisifirma viisa taotlemise täisteenust. See tähendab, et teie esitate vajalikud dokumendid reisifirmale, kes teeb teenustasu eest ära kogu asjaamise. Estraveli teenustasu on näiteks 69 eurot (ei sisalda viisa lõivu).

​

Mina kasutasin varianti number 2. Esialgu tundus, et asjaajamine on tüütu ja keeruline, kuid maksta 140 eurot lihtsalt asjaajamise eest, oli minu jaoks absurdselt suur summa. Seega tuli endale selgeks teha mida peaksin teadma, et ise kõik vajalikud toimingud ära teha. Abiks oli mulle paljuski trip.ee foorum.

VIISA TAOTLEMISE NÕUDED

Alla 16a lapsel, kellel on oma pass peab olema täidetud eraldi viisa ankeet.

​

Üle 16a peab olema täidetud eraldi viisa ankeet.

Kõigilt alla 18 aasta vanustelt reisijatelt nõutakse sünnitunnistuse esitamist.

​

Kollapalaviku vaktsiin (kui reis läbib haigusala Aafrikas või Lõuna-Ameerikas).

Viisalõiv tuleb tasuda eelnevalt otse Soome Nordea panka, kaasa maksekorraldus pangast.

Karistusregistri väljavõte, kui jäädakse riiki pikemalt kui 90 päeva.

VIISA TAOTLEMISEKS VAJALIKUD DOKUMENDID TURISMIREISI KORRAL

Pass, kehtiv vähemalt 1 kuu peale viisa kehtivuse lõppu (peab olema vähemalt 2 puhast      lehekülge kõrvuti).

1 pilt - meie tegime fotopoes pildid, kus sai formaadiks valida LAV viisa (mõõdud          peaksid olema 35 x 45mm).

​

Viisaankeet - printisin ise ankeedid välja siit.

Edasi-tagasi lennupiletid.

Majutuse kinnitus - mina kasutasin booking.com-is tehtud majutusi mille hiljem ilma          teenustasuta tühistasin.

Töökoha või ülikooli tõend (lapsel peab olema koolikiri) - kuna olen iseenda tööandja,        kirjutasin tõendisse millega ma tegelen, kes ma olen ning, et tööleping minuga jätkub pärast reisilt naasmist. Taavi võttis ülikoolist tõendi oma õpingute kestvuse kohta.

​

Kiri saatkonnale, mis eesmärgil soovitakse viisat taodelda.

Reisikindlustus.

Pangaväljavõte (viimase 3 kuu kohta) - kuigi paljud on öelnud, et kasutasid ise prinditud      väljavõtet, käisin mina siiski pangas telleri allkirjadega väljavõtet küsimas, et vältida          olukorda kus viisa väljastamine venib, kuna ilma allkirjadeta variant ei sobi.

Rahalised vahendid, kontol peab olema vähemalt 20 EUR/päev - meie reis kestis 14          päeva ning väljavõttel oli meil mõlemal 500 eurot arvel.

​

Viisalõivu tasumise maksekorraldus - pärast ülekande sooritamist printisin maksekorralduse      ise internetipangast.

​

NB! Kõikidel reisijatel peab olema 1 eksemplar igast nõutud dokumendist. Kui teil on reisikindlustus, lennupiletid või majutus mitme peale ühel paberil, siis tuleb see kindlasti kõikidele viisa taotlejatele välja printida.

KUHU TASUDA VIISALÕIV

​

Viisalõiv - 33 EUR (1-, 2- või mitmekordne turismiviisa)
South African Embassy/DHA

Saatkond avatud tööpäeviti, kell 9-16
Saatkonna number - +358 9 686 03100, 0400 605 890

MUUD OLULISED TÄHELEPANEKUD

Dokumendid saatsin tavalise Omniva tähitud pakina. Igaks juhuks helistasin ka saatkonda ja küsisin kas see on lubatud, nemad kinnitasid, et on. Palusid mul umbes kaks nädalat pärast dokumentide saatkonda jõudmist uuesti helistada ja uurida kas viisad on valmis.
Mina oma liigses agaruses, saatsin kõik dokumendid juba pea 4 kuud enne reisi. Mõtlesin, et saab viisad passi ja selle mure kaelast ära.

​

Paari nädala möödudes helistasin taas ja sain olulise infokillu mida ma varem kuulnud ei olnud - dokumendid võetakse menetlusse maksimaalselt kuu aega enne reisi.

Ehk siis, kui meie reis algas 14. septembril, oleksin pidanud kõige varasemalt 14. augustiks dokumendid saatkonda toimetama, et neid menetlema hakataks. Õnneks kinnitati saatkonnast, et uusi dokumente neile saatma ei pea, ning viisa väljastamiseks sobivad ka need mis juba nendeni jõudnud on.

​

Kuna meil oli vahepeal ees reis kus passe oli vaja, pidime oma passid siiski ära otsima.

Õnneks saime kasutada sõprade abi. Saatkonnast rõhutati, et ilma avalduseta võõrastele passe ei väljastata. Selleks, et sinu passi saaks kätte kolmas isik, on vaja kirjutada lihtkirjalik avaldus.

Avaldusse peab lisama oma isikukoodi ja nime ning selle inimese isikukoodi ning nime kes passidele järele läheb. Kindlasti peab passidele järele minnes olema tal ka dokument kaasas.

Kirjutasime ja allkirjastasime avaldused, andsime need sõbrale, käisime reisil ära, saatsin passid uuesti kulleriga saatkona, kirjutasin sõbrale uue avalduse ning paar nädalat enne reisi jõudsid viisadega passid meieni.

Pean tunnistama, et tänu liialt varajasele dokumentide saatmisele oli nende viisadega üsna palju asjaajamist, kuid igal juhul oli pisike pingutus seda väärt!

Koju jõudes tõusis mul aga palavik ning lisaks olid ka teised sümptomid mida täheldatakse malaaria puhul. Iiveldus, peavalu, malaaria piirkonnas viibimisest oli möödas 7 päeva jne. Minu tervislikku ajalugu arvesse võttes läksime igaks juhuks haiglasse, et malaaria võimalus välistada.

Ãœhel hetkel rääkis giid midagi oma walkie talkisse ning ütles, et palun säilitage rahu, meie seljataga on lõvi, pange rahulikult asjad käest ning liikuge oma kiireimatel sammudel autosse. Minu jaoks läks kõik aegluupi, jõudsin Taavile otsa vaadata, vaatasin tõtt veel ka teise turistiga ja suutsin isegi kaaluda kummalt poolt ma autosse sisenen. Taavi aga viskas õlle käest ning sööstis oma kaamera ja statiivi järele, kuigi seljataga oli LÕVI!

Ning siis juhtus meie jaoks midagi tõeliselt ootamatut, millele mõtlemine siiani mul liblikad kõhtu tantsima paneb. Meist paari meetri kaugusel jalutas üksik emalõvi. Täiesti meist välja tegemata kõndis ta rahulikult mööda liivateed, kõikidel turistidel suud jahmatusest pärani.

Päevapeale ajas kuumus ka meil ajud pehmeks. Kell 12st näitas auto termomeeter 37 kraadi ning väljas oli meeletu kuumus. Taavi väsis ühel hetkel nii ära, et teda ei huvitanud enam üldse kas ja kus me oleme. Ma vahepeal ikka naeran, et kui mul on 2000mAh aku siis Taavil on 500mAh ning see ei jookse tal tühjaks aegamööda. Taavi aku kukub 90% pealt otse 2% ja siis viskab ta pildi tasku.

Isegi kui nad tunduvad rahulikud, ei tohi mitte kunagi eeldada neist head. Stiilis, et ma tulen autost välja ja teen üle pildi, kuna nad kõik toimetavad nii rahumeelselt. Nad ründavad isegi siis kui selleks mingit põhjust ei ole. See loom võibki ühel hetkel rahulikult süüa ning teisel hetkel oma umbes 600 kg kaaluva kerega sinu poole söösta.